شرایط و قوانین بورس تامین کنندگان

شرایط و قوانین استفاده از سرویسها و خدمات بورس تامین کنندگان

مشترک گرامی با جهت آگاه سازی کاربران و مشترکین این وبسایت از قوانین و مقررات این شرکت، لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهتر و بهینه از خدمات و سرویس های سایت "فوری بیار"به دقت توجه فرمایید. ورود کاربران به وب‏سایت foribr.ir هنگام استفاده از پروفایل شخصی، گرفتن اطلاعات سوپر مارکت ها و خرده فروشان و استفاده از سرویس های تعریف شده در این وبسایت و سایر خدمات ارائه شده توسط این سایت به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‏ها و خدمات سایت است. توجه به این نکته الزامی است که ثبت سفارش در هر زمان توسط مشتریان و یا ارائه سرویس از طرف فروشگاه ها به مشتریان از طریق این وبسایت، به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین این سایت از سوی کاربران(مشتریان و فروشگاه ها) است.

  1. قوانین عمومی

توجه داشته باشید سایت مرکزی ما، در کشور جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و از این بابت تابع مقررات جاری کشور جمهوری اسلامی ایران می باشیم. توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏های این سایت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و بالتبع کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. کاربر در طول زمان استفاده از این وبسایت، با زدن دکمه های "ارسال" یا "ثبت" یا "ذخیره" ، به صراحت اطلاع خود را از قوانین و مقررات این وبسایت، اعلام می دارد. این سایت حق تغییر قوانین و مقررات خود را در راستای خط مشی تعیین شده ، در هر زمان که بخواهد، از طریق تغییر این سند در وب سایت، برای خود محفوظ می دارد. ما به شما توصیه می کنیم که به صورت دوره ای برای اطلاع از این تغییرات، به وب سایت مراجعه کنید. پس از هر تغییر فرض ما بر این است که شما، آن تغییر را پذیرفته اید. نسخه قابل استناد این سند، آخرین نسخه ای است که در سایت در دسترس خواهد بود. بنابراین در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏ها و سرویس‏های این شرکت، تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییری خواهد بود.

  1. تعریف مشتری یا کاربر

مشترک یا کاربر به شخصی گفته می شود که یا به عنوان مشتری به دنبال خرید یک کالا از یک فروشگاه مدنظر خود است و ازطرفی مشترک یا کاربر به صاحب یک فروشگاه سوپر مارکت ، خرده فروش و یا یک فروشگاه زنجیره ای اطلاق می شود که اطلاعات فروشگاه خود را مطابق با فرمت تعریف شده در این وبسایت در اختیار ما قرار می دهد تا این اطلاعات از طریق این وبسایت به اطلاع مشتریان برسد. بنابراین مشترکین یا کاربران و مشتریان با ورود اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش (توسط کاربر/مشتری) و یا ارائه خدمات و سرویس های فروشگاه خود (کاربر) یا هرگونه استفاده از خدمات این سایت اقدام کند. همچنین از آنجا که ین سایت یک وب سایت خردهفروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.

  1. تعریف فروشندهو شرایط کالاهای فروشندگان

محصولات ارایه شده در وبسایت، توسط برخی از فروشندگان سوپرمارکت، خرده فروشان و یا فروشگاه های زنجیره ای که مشترک این وبسایت هستند با این سایت همکاری میکنند و محصولات خود را بهواسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش میرسانند. بنابراین فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در این وبسایت عرضه کرده، و از طریق آن به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشندهها توسط این وبسایت بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ میشود.

- مسئولیتهای مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
- فاکتور کالاهایی که توسط فروشندگان در سایت عرضه میشود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال میشود.

- سفارشهایی که توسط مشتریان و فروشندگان در محدوده خود از طریق این وبسایت نهایی می گردد، بایستی در کمتر از دو ساعت به مشتری تحویل گردد، بدیهی است در صورتی که سفارشات با تاخیر به مشتریان برسد، این وبسایت میزان رضایت مندی مشتریان را اخذ نموده و در خصوص همکاری با فروشگاه مربوطه تجدید نظر خواهد کرد. تاخیر بیش از 2 ساعت با مداخله کارشناسان این شرکت و تماس با مشتری و فروشگاه همراه خواهد بود و جهت بالا بردن کیفیت سرویس دهی، این فرایند از طریق یک تیکت رسمی بین مشتری و فروشگاه انجام خواهد شد و این فرایند بایگانی خواهد شد. بدیهی است که این فرایند در خصوص کالاهایی که زمان بیشتری لازم دارد، بایستی با توافق مشتری و فروشگاه انجام شود و در صورت توافق، تاخیر بر مبنای زمان توافق شده معیار قضاوت درجه کیفیت سرویس دهی فروشگاه خواهد بود. حتی در این صورت نیز زمان تحویل کالا نباید بیش از یک روز کاری به طول بیانجامد و در صورت بروز این تاخیر، مبلغ تراکنش انجام شده توسط مشتری در حساب کاربری مشتری برمی گردد و به حالت بلوکه شده تغییر می یابد و به حساب فروشگاه واریز نمی گردد. بدیهی است برای انتقال این مبلغ از حساب کاربری مشتری به حساب فروشگاه نیاز به انجام فرایند جدید خرید در زمانی است که کالا آماده ارسال به مشتری باشد.

- 1 روز کاری تحویل برای کالاهای فروشندگان، بدین معنا است که از زمان سفارش مشتری و پرداخت هزینه کالا از طریق وبسایت تا 24 ساعت بعد بایستی فرایند تحویل کالا توسط فروشگاه انجام شده باشد تا این فرایند خرید به صورت کامل انجام شده و اختتام یابد.
-در شرایط خاص مثل شرائط حراج یا فروش شگفتانگیز، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و این وبسایت مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‏گیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
- بدلیل وجود فرایند کنترل کیفیت توسط مشتری در زمان تحویل کالا توسط پیک فروشگاه، و پرداخت هزینه کالا توسط وبسایت به فروشنده صرفا پس از تایید تحویل کالا و رضایت کمی و کیفی از کالای دریافتی، برگشت کالا صرفا با توافق مشتری و فروشنده انجام خواهد گرفت و این وبسایت در خصوص برگشت کالا مسئولیتی ندارد.

4) حقوق مربوط به سایت foribr.ir

4-1) کلیه مشترکین این وب سایت اعم از مشتریان، کاربران و فروشگاه ها موظفند که به کلیه قوانین و مقررات این وب سایت عمل نمایند.

4-2) حق اشتراک عادی برای یک دوره در این وب سایت به صورت رایگان می باشد و برای تمدید آن لازم است که در صفحه کاربری خود درخواست تمدید مطابق با آخرین نسخه قوانین ومقررات بروزشده وب سایت را نمایند. هر دوره به مدت یک سال شمسی از اول فروردین ماه با بیست و نهم اسفندماه آن سال خواهد بود. بازه دوره تمدید اشتراک سالانه برای سال آتی از اول اسفندماه سال جاری تا پایان بهمن ماه سال بعد خواهد بود.

4-3) حق اشتراک عادی برای کلیه فروشگاه ها و اصناف به صورت نامحدود، رایگان خواهد بود، حق اشتراک عادی این مزیت را برای فروشگاه و اصناف دارد که از طریق این سایت بتوانند فروشگاه خود را به همراه کالاهای خود به مشتریان معرفی نمایند. همچنین این امکان برای ایشان فراهم می گردد که بتوانند کالاهای خود را درچارچوب بند (4-4) این بخش، به مشتریان درقالب ارائه سرویس فروش، به فروش برسانند.

4-4) هریک از فروشگاه ها که در این وب سایت تعریف شده اند، می توانند کالاهای خود را از طریق سرویس فروش آنلاین این وب سایت به مشتریان بفروش برسانند. بدیهی است که این وبسایت پس از کسر کل هزینه کالا از مشتری پس از ثبت سفارش و تایید دریافت کالا و رضایت کمی و کیفی ایشان از کالا، کل مبلغ دریافتی از مشتری را پس از کسر یک درصد از آن، به حساب اعلام شده از طرف فروشنده یا فروشگاه واریز می کند. یک درصد کسر شده به عنوان هزینه ارائه سرویس و خدمات وب سایت به فروشگاه مربوطه، محاسبه می گردد.

4-5) کلیه سوپرمارکت داران، خرده فروشان و صاحبان فروشگاه های زنجیره ای و همچنین مشتریان فعال در حوزه مواد غذایی متناسب، می توانند کالا ها و فروشگاه خود را از طریق این وب سایت به معرض نمایش و تبلیغ عموم برسانند. بدیهی است که ارائه سرویس تبلیغات از طرف این وب سایت، مطابق با تعرفه های اعلام شده انجام خواهد شد و متقاضیان موظفند مطابق با تعرفه اعلام شده، نسبت به پرداخت هزینه های مربوط به تبلیغات به صورت دوره ای یا موردی اقدام نمایند.

4-6) کلیه حقوق مربوط به وب سایت foribr.ir متعلق به مالک این دامنه می باشد.

کلیه محتویات این سایت مشمول قانون حق تکثیر بوده و به سایت foribr.ir تعلق دارد.

  1. ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از سرویس‏ها و خدمات ثبت و خرید کالا از فروشگاه های مشترک این وبسایت استفاده می‏کنید و به عبارتی سفارش اینترنتی خود را ثبت می‏کنید و یا به این وبسایت ایمیل می‏زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏شود و در صورتی که فرایند طی شده توسط شما، با رعایت کلیه اصول و رویه‏ها باشد، شما موافقت می‏کنید که این وبسایت به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد. همچنین مبنای این وبسایت برای پاسخ دهی به مشتری، آدرس ایمیل و تلفنهایی است که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، و بنابراین تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد. جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد این وبسایت برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه این وبسایت را در پروفایل خود لغو کنند. توجه داشته باشید که 200001396 تنها شماره ای هست که این وبسایت از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند.همچنین این شماره سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه این وبسایت را به اطلاع کاربران میرساند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان foribr، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام این وبسایت است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را بهInfo@foribr.irاطلاع دهید.

6) ثبت، پردازش و ارسال سفارش

6-1) روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است.

6-2) کلیه سفارش‏های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‏شوند.این وبسایت این امکان را به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز می دهد تا امکان سفارش‏گذاری از طریق وبسایت را داشته باشند.

6-3) کلیه سفارش‏های ثبت شده در این وبسایت به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق حساب کاربری مشتری و فروشگاه و یا از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏گیرند. این وبسایت همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‏های ثبت شده توسط فروشگاه ها، نهایت دقت و تلاش خود را از طریق نظارت بر فروشگاه ها و سرویس های ایشان انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در این وبسایت به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‏گذاری، حق لغو آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای این وبسایت محفوظ است و یا مشتری می‏تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را با هماهنگی فروشگاه مربوطه جایگزین کند.

6-4) در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده به صورت آنلاین در حساب کاربری مشتری ثبت و طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.

6-5) این وبسایت مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‏گیری، پردازش و ارسال می‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای این وبسایت محفوظ است.

6-6) در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در این وبسایت، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای این وبسایت محفوظ است. این سایت در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت foribr.ir و یا foribr.com میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

6-7)کاربران باید قبل از سفارش کالای مورد نظر خود،در صفحه کاربری خود اطلاعات خود را صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، این وبسایت جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند(مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد)، لیکن شرط تحویل کالا از طرف پیک فروشگاه به مشتری یا هر کسی که مشتری معرفی می کند، ارسال تاییدیه (تایید دریافت کالا و تایید رضایت کیفی و کمی مشتری از کالای دریافت شده) از طرف مشتری است که در صفحه کاربری مشتری تعبیه شده است.

6-8) باتوجه به این که این وب سایت تنها شرائط لازم برای خرید مشتریان از خواربار فروشان و سوپر مارکت ها را تسهیل می کند، فاکتور ارائه شده از طرف وبسایت صرفا جهت اطلاع مشتری از سفارش کالاهای خود بوده و ارزش حقوقی برای ارائه به مراجع مختلف ندارد. لذا در صورتی که مشتری نیاز به فاکتور رسمی یا غیر رسمی دارد می تواند با فروشگاه مدنظر هماهنگی لازم را برای دریافت فاکتور بعمل آورد.با توجه به ثبت سیستمی سفارش، فاکتور مذکور صرفا بنام مشتری ثبت شده در وب سایت است و به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن وجود ندارد.صدور فاکتور رسمی یا غیر رسمی ارائه شده از طرف فروشگاه که صرفا با هماهنگی بین مشتری و فروشگاه مربوطه تبادل می شود تابع شرائط توافق شده است. و بنابراین صدور مجدد فاکتور و تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی صرفا با توافق مشتری و فروشگاه انجام می گیرد و این وب سایت در این خصوص مسئولیتی ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام فرد حقیقی یا حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه " صدور فاکتور " و وارد کردن مشخصات فرد یا سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی از فروشگاه مدنظر اقدام کنند، بدیهی است با توجه به این هر فروشگاه شرائط خود را به صورت اختصاصی در صفحه خود جهت اطلاع مشتریان آورده است، مشتریان با اطلاع کامل از شرائط فروشندگان می توانند نسبت به خرید خود اقدام نمایند.

6-9) امکان پرداخت در محل برای هیچ یک از سفارشهایی که از طریق این وب سایت انجام می گیرد، امکان پذیر نمی باشد. بنابراین خرید هایی که از طریق فرایند این وب سایت دنبال نشود وتابع قوانین و مقررات این وب سایت نباشد، این وب سایت در قبال آن مسئولیتی نخواهد داشت.

6-10) تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.

6-11) در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.

6-12) در رابطه با سرویس تحویل کالا توسط پیک فروشگاه به مشتری، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان)تحویل داده میشود و در صورتی که مشتری و فروشگاه توافق کنند پیک فروشگاه می تواند تا درب واحد در ساختمان جهت تحویل کالا مراجعه کند. این وب سایت توصیه می کند که روش تحویل کالا، همان تحویل درب اصلی ساختمان باشد.

6-13) لازم به ذکر استافزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی،هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد سبد خرید (کد رهگیری خرید) سفارش خود را با انجام تراکنش بانکی با پرداخت هزینه کالا دریافت کنند و بدیهی است که این وبسایت هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

7) خسارت در هنگام حمل و نقل

کلیه کالاهای سفارش داده شده توسط مشتری توسط پیک فروشگاه انجام می گیرد و بنابراین هر گونه خسارت به کالا در هنگام حمل و نقل متوجه وب سایت و مشتری نمی باشد و مسئولیت تحویل کالا به صورت سالم بر عهده فروشگاه است.

  1. نظرات کاربران

این وبسایت جهت بالا بردن سطح کیفیت ، بهره روی از سرویس های ارائه شده از طرف فروشگاه ها و دریافت میزان رضایت مشتریان اقدام به دریافت نظرات کاربران می کند. هدف جانبی دیگر از ایجاد بخش نظرات در این وبسایت، اشتراکگذاری تجربهی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش میرسد. بدیهی است در بخش نظرات این وبسایت، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمیشوند و در نتیجه در سایت به نمایش در نمی آیند. این وبسایت در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشر شده در این قسمت، هیچگونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت بههیچ وجه به معنی تایید فنی این وبسایت دربارهی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا میشود، نظرات را اصل و پایهی انتخاب و تصمیمگیری خود قرار ندهند.

  1. شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران
    1. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. بهتر است یک عنوان خوب انتخاب شود تا کاربران برای خواندن نظر شما ترغیب شوند.
    2. نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف سرویس دهی یک فروشگاه یا یک کالا در استفاده ی عملی و تجربه ی شخصی باشد و مزایا و معایب به صورت خلاصه و تیتر وار در محل تعیین شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری شود.
    3. بهتر است نقد ها و نظرات به زبان فارسی نوشته و از کیبورد فارسی استفاده شود. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و موارد مشابه در متن خودداری شود.
    4. نقد مناسب، نقدی است که صرفا معایب و یا مزایا را شامل نشود. بلکه به طور واقع بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
    5. با توجه به تفاوت در سطح سرویس دهی فروشگاه های مختلف و تفاوت های احتمالی در قیمت های کالاهای آن فروشگاه، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن و کیفیت محصول و کالا صورت گیرد؛ نه به صورت مطلق.
    6. جهت احترام گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیر ضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقد تان لحاظ کنید.
    7. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
    8. کاربران ارسال کننده ی نظر موظفند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تایید نشدن نظر کاربر خواهد شد.
    9. قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفت و گو متفاوت است. لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهار چوبی که حالت بحث و گفت و گو دارد، تایید نخواهد شد.
    10. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند. لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
    11. در بخش نظرات مبلغ «قیمت» کالا را ذکر نکرده، درباره ی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
    12. در نظرات خود، از بزرگ نمایی یا اغراق درباره ی نقاط قوت یا ضعف هر کالا یا سرویس دهی در خصوص هر فروشگاه خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه آمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
    13. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک های موجود در آن، نباید لینک سایت های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه های اجتماعی خودداری کنید
    14. تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با کالا یا فروشگاه هایی باشد که در اصناف و مشاغل این وبسایت آمده باشد، لذا بحث های متفرقه و غیر مرتبط با کالاها و فروشگاه های نا مرتبط را مطرح نکنید.
    15. کاربران میتوانند نقد خود به هر بخش از این وبسایت را در قسمت مربوط اعلام کنند، فلذا هیچ گونه نقدی را درباره ی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
    16. توجه داشته باشید، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، بههیچوجه در نظرات ثبت نکنید، همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن دربارهی کالاها و فروشگاه ها جدا خودداری کنید.
    17. بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد، فلذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیر مرتبط یا غیر ضروری در این بخش پرهیز کنید.
    18. لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاه کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه ی تایید نظرات کاربران است.

10) شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:

10-1) بهتر است سوالات و پاسخ های مربوطه به زبان فارسی نوشته شود و اصول نگارشی هم در آن رعایت شده باشد.

10-2) بهتر است سوالات و پاسخ متناسب کوتاه و مختصر باشد.

10-3) برای آگاهی از تغییرات قیمت از گزارشات مندرج در سایت استفاده کنید و بههیچ وجه در بخش پرسش و پاسخ در مورد «قیمت» سوال نکنید.

10-4) از پرسش و پاسخ دربارهی آدرس سایر فروشگاههای فیزیکی یا اینترنتی و استفاده از لینک خودداری کنید.

10-5) پرسش خودتان را فقط یک بار و زیر محصول موردنظرتان بنویسید.

10-6) از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکههای اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

برای پیگیری یا سوال درباره سفارش یا استفاده از خدمات وسرویس های دیگر این وبسایت از طریق تیکت های تعبیه شده در سایت استفاده نمایید و یا از طریق فرم صفحه"تماس با ما"با انتخاب موضوع پیگیری سفارش ، سوال یا درخواست خود را مطرح کنید. برای ارسال سایر درخواستها یا پیشنهادهای خود نیز از فرم صفحه"تماس با ما"استفاده کنید یا به info@foribr.ir ایمیل ارسال کنید. همچنین انتقاد یا شکایت خود را به ایمیل آدرس complaint@foribr.ir ارسال کنید.

  1. محتوا

این وبسایت نهایت تلاش و دقت خود را در راستای ارائه تمامی سرویس‏های خود می‏کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏های سازنده محصولات استفاده می‏کند. لیکن این وبسایت تضمین نمی‏کند که مشخصات و توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت بدون خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط ای وبسایت دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، عدم دریافت کالا و عدم تایید رضایت کمی و کیفی کالا در زمان تحویل کالا است.

این وبسایت هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏های سایت خود و یا لینک‏های مرده نمی‏پذیرد. سرویس‏های سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏شود و این وبسایت تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که میتواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.

این وبسایت ممکن است دارای سرویس‏هایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس‏های جمعی، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‏های خبری، شبکه دوستان و سرویس‏های دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) ارائه می‏شوند. شما توافق می‏کنید که از این سرویس‏های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.

  1. سیاست قیمت گذاری

سیاست قیمت‏گذاری در این وبسایت مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمت‏های ارائه شده برای کالاها در این وبسایت قیمت‏های خرده فروشی است که توسط فروشگاه و فروشنده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و این وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص گران فروشی فروشگاه های مشترک خود را ندارد، لیکن مشتریان با سرویس هایی که این وب سایت در اختیار آن ها قرار می دهد می توانند کلیه فروشگاه های مد نظر خود را رصد کرده و با مقایسه قیمت ها، نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایند. این وب سایت هیچ گونه سفارش و توصیه ای به مشتریان برای انجام خرید بهتر از یک فروشگاه خاص را ندارد، لیکن با توجه به سرویس تبلیغاتی که این وب سایت دارد بر اساس تعرفه های مندرج در وب سایت این حق را برای خود قائل خواهد شد که فروشگاه هایی که تمایل دارند، کالا ها یا فروشگاه های خود را به معرض نمایش و تبلیغ بگذارند، این بستر را برای ایشان فراهم کند و در صفحات مختلف سایت برای تبلیغ این فروشگاه ها استفاده نماید. فلذا تبلیغات این وب سایت دلیلی بر صحه گذاشتن بر درجه کیفیت و کمیت فروشگاه تبلیغ شده نمی باشد و مشتریان صرفا بر اساس اطلاعات فروشگاه و تجربیات خود می توانند فروشگاه مد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است قیمت کلیه محصولات در صفحه اختصاصی فروشگاه درج گردیده است و کلیه مسئولیت نوسان قیمت، افزایش و کاهش آن، بروز رسانی و ... بر عهده فروشگاه و فروشنده است بنابراین مشتری با دراختیار داشتن اطلاعات مختلف فروشگاه از طریق این سایت مخیر به انتخاب فروشگاه و کالای مدنظر خوداست. نحوه قیمت گذاری کالا توسط فروشگاه با درنظر گرفتن قیمت با مالیات بر ارزش افزوده و کسورات قانونی است و کلیه موارد مالیاتی و کسورات قانونی مربوط به خرید وفروش برعهده فروشگاه و فروشنده می باشد. بدیهی است فروشگاه شرائط کسورات مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده را بایستی صراحتا در صفحه فروشگاه خود که توسط مشتری قابل رویت ومشاهد باشد، بایستی ارائه نماید تا مشتری با اطلاعات کامل نسبت به خرید خود اقدام نماید .

  1. طرح تشویقی پیشنهاد شگفت انگیز

طرح تشویقی حراج و یا شگفت انگیز به منظور ایجاد تجربه یک خرید خوب برای کاربران توسط هر فروشگاه به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود و به صورت اختصاصی در صفحه هر فروشگاه یا در صفحات تبلیغی آن فروشگاه در این وبسایت، به اطلاع مشتریان می رسد، بنابراین استفاده از این طرح ها تابع مقررات و شرائط آن فروشگاه خواهد بود.

  1. نمایندگی

این وبسایت در هیچ نقطه‏ای از کشور فعلا نمایندگی ندارد و کلیه سرویس‏ها، تراکنش‏های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی این وبسایت اطلاع دهید.

  1. شرائط فوق العاده وقوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، این وبسایت هیچ گونه مسئولیتی ندارد. این وبسایت مطابق با سند خط مشی و حریم خصوصی که در این وب سایت قابل دسترسی است، خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران میداند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید. برای اطلاع بهتر از شرائط و قوانین حریم خصوصی به سند مربوطه در سایت مراجعه شود.